2017/03/13

A BRIEF INTRODUCTION

Kuten lupasin aiemmassa postauksessa, on seuraavaksi aika kertoa hieman itsestäni, omista sekä blogini taustoista ja muista mieleen sattuvista ajatuksista.
Olen kirjoittanut blogia jo vuosia, tarkkaa määrää en valitettavasti enää uskalla edes mennä lupaamaan, mutta aivan ensimmäinen blogini sai alkunsa jo yläasteaikanani noin 8 vuotta sitten. Matkan varrelle mahtui muutama lyhyehkö tauko ja ”blogi-ideologian” uudistuminen, mutta kirjoittelu oli silti melko säännöllistä. Vuosi 2016 oli melkoinen, kaiken keskellä kiireet veivät voiton ja jo hetken kadoksissa ollut kirjoitusinto katosi lopulta täysin. Nyt tuntuu kuitenkin olevan oikea aika jälleen jatkaa :)


10 Faktaa minusta
 
1. Olen huhtikuussa 22 vuotta täyttävä Turusta kotoisin oleva, tällä hetkellä Tallinnassa asuva yliopisto-opiskelija.
 
2. Tein ylioppilaaksi valmistumiseni jälkeen muutaman vuoden töitä ennen korkeakouluopiskelujen aloittamista, joten opiskelen vasta ensimmäistä vuotta Estonian Business Schoolissa linjalla International Business Administration.
 
3. Olemme olleet avomieheni kanssa yhdessä hieman reilu 5 vuotta ja muutimme tänne Tallinnaan viime elokuussa yhdessä kun myös hän aloitti täällä opiskelut, tosin eri yliopistossa.
 
4. Meillä on kaksi shibaa ja minulla on myös kennelnimi vuoden 2016 helmikuussa suoritetun kasvattajan peruskurssin jäljiltä. Myös omat nettisivut tulevalle kasvatustoiminnalleni ovat parhaillaan tekeillä ja valmistunevat tässä kevään aikana. Pentuesuunnitelmia minulla ei kuitenkaan vielä lähitulevaisuuteen ole, sillä päädyin kesällä jättämään narttuni pois jalostuksesta.
 
5. Aloitin tammikuussa crossfitin usean vuoden haaveilun jälkeen ja rakastuin lajiin heti! Alkeiskurssi päättyi viimeviikolla ja kävin heti päättämässä kuntosalijäsenyyteni ja päätin siirtyä täysin crossfitin pariin.
 
 
  6. Olen ollut myöskin jostain sieltä yläasteajoilta on-off kasvissyöjä etuliitteitten sekä myös ajoittain sekasyönnin välillä vaihdellen. Tammikuussa 2017 osallistuin Vegaanihaasteeseen ja pyrin yhä arjessani tekemään täysin vegaanista ruokaa, mutten ole kovin ehdoton ja saatan sillointällöin syödä lihaakin, tosin hyvin harvoin.
 
7. Olen tehnyt rakennekynsiä (myöskin sieltä yläasteelta asti) harrastusmielessä itselleni sekä lähimmille ystävilleni ja nyt vihdoin sain aikaiseksi käydä ”virallisen” koulutuksen. Muutama kerta sekä loppukoe enää jäljellä, joitten jälkeen voin toivottavasti kutsua itseäni Pronails -kynsimuotoilijaksi.
 
8. Olen rakastanut matkustelua sekä eri kulttuureita ja kieliä aivan pienestä asti ja ollutkin etuoikeutettu matkustamaan vuosittain jonnekin perheeni kanssa. Rakkaus ja kaipuu maailmalle sai muuttamaan tännekin ja noin kuukauden päästä selviää pääsemmekö viettämään ensi lukukauden jälleen uudessa paikassa.
 
9. Olen melkoinen introvertti ja olen tajunnut sen kunnolla vasta viimeisten vuosien aikana. Koko nuoruuteni harmittelin, etten ollut muitten tapaan se, joka oli jatkuvasti menossa, näki ja teki paljon kavereitten kanssa. Tunsin jatkuvasti jääväni paitsi asioista, mutta vasta nyt olen oikeasti ymmärtänyt, ettei minun tulekaan kokea täysin samoja juttuja toisten kanssa vaan on täysin okei pitää ehkä täysin eri asioita tärkeinä. 
 
10. Olen oikeasti myös melko laiska ihminen ja valitettavasti jätän hommat joko täysin viimetippaan tai sitten aloitan satalasissa ja jätän lopulta kesken. Koen kyllä selvästi parantaneeni tällä saralla nyt alkuvuodesta, joten toivotaan että sama tahti pysyy.
 
 
Sellaista. Vähän on kyllä sellainen olo, että tuosta otsikosta voisi ottaa tuon sanan ”brief” pois, mutta annetaan nyt tämän kerran olla. Jospa sain nyt ainakin jonkinverran selvennettyä tähän alkuun itsestäni, niin tästä on sitten helpompi jatkaa eteenpäin uusien tuulien myötä! :)

No comments:

Post a Comment