2017/05/04

AJATUKSIA IHONHOIDOSTA

Mulla on lähes koko elämäni ollut aikalailla sellainen "tavallinen" iho mitä tulee epäpuhtauksiin; muutamia finnejä joskus siellä täällä, mutta ei mitenkään erityisen paljon tai useampia kerralla. Tyypiltään kuvailisin ihoani ehkä pintakuivaksi sekaihoksi, mutta en ole tätä koskaan kellään ammattilaisella arvioinut, joten tämä on vain oma veikkaukseni - etenkin talvisin ihoni on todella kuiva, mutta kesäisin puolestaan hieman rasvoittuvaan taipuva.

Arviolta muutama vuosi sitten löysin vihdoin itselleni täysin sopivan ihonhoitosarjan, nimittäin Cliniquen Anti-Blemish Solutions -tuotesarjan. Lähes samantien kun lähdin tätä sarjaa kokeilemaan, muuttui ihonikin kunto lähes silmissä, ja se oli parempi kuin koskaan aikaisemmin! Ihosta tuli heleämpi sekä puhtaampi jo viikossa ja olin tuotteisiin kaikinpuolin tyytyväinen.
Nyt kuitenkin yliopistossa olen huomannut, että minusta on kuoriutunut oikein kunnon stressikimppu etenkin kokeitten lähestyessä, ja samalla myös ihoni on tuntunut lähes räjähtävän käsiin. Reagoin siis selvästi stressiin hyvin herkästi ihoni kautta! Pesen yhä tuttuun tapaan kasvoni kahdesti päivässä tuotteilla, pyrin välttämään meikkaamista jättämällä sen kokonaan tekemättä päivinä jolloin minulla ei ole koulua ja muulloin poistan sen heti kotiuduttuani tai viimeistään ennen treenaamaan lähtöä, mutta en ole juurikaan huomannut tästä olevan apua. Olen myös nyt noin kahden viikon ajan käyttänyt noin joka toinen ilta kasvonaamiota, mutta ei vaikutusta.

Haluaisinkin nyt kysyä teiltä lukijoilta, josko teillä olisi antaa vinkkejä ihonhoitoon liittyen? Millaisia tuotteita tai muita niksejä teillä on käytössä, joitten nimeen vannotte ja joita suosittelisitte kokeilemaan? Vinkit jakoon :)

4 comments:

  1. Mulle tärkeää on kasvovesi aamuin illoin :) Tällä hetkellä käytän Biosourcen kasvovettä. Lisäksi käytän kasvovoidetta, tällä hetkellä mulla on Garnierin. Silmänympärysvoidetta tulee myös käytettyä sekä erilaisia kasvojen kuorintoja kuten Organic Shopin mutakuorintaa ja Biosourcen kuorintaa :) Veden juonti ja nukkuminen ovat varmaan ne tärkeimmät ihonhoidossa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No niin aina kuuluu sanottavan, mutta mä kiskon jo vettä niin monta litraa ja voisin nukkua helposti vuorokauden ympäri, ettei niistä oikein saa enää parannettua :D
      Hitto kun huomaan ihan selvästi aina stressin olevan aiheuttajana epäpuhtauksille, mutten voi tehdä asialle mitään!

      Delete
  2. Anonymous11/5/17 22:53

    Entä jos hoidat ihoas liian paljon? :) Toi kasvonaamio joka toinen ilta kuulostaa hurjan paljolta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En ole koskaan juurikaan käyttänyt kasvonaamioita, vasta nyt tosiaan muutaman viikon ajan olen vähän kuin kuuriluontoisesti koittanut käyttää sitä tosiaan joka toisena iltana, kun tämä ongelma oli jo ilmennyt. Olen kyllä silti miettinyt tuotakin vaihtoehtoa, mutta huomaan samantien, jos olen ollut yhdenkin päivän pesemättä kasvoja kunnolla :(

      Delete